marți, 12 mai 2009

A fi sau a deveni "leader"


Am asistat de mai multe ori la polemici privind calitati cu care ne nastem datorita unei mosteniri genetice mai generoase sau abilitati pe care le putem dobandi prin exercitiu, invatare, exersare. Cineva spunea ca te nasti leader si in nici un caz nu poti deveni unul, pentru ca: fie ai charisma, fie nu o ai.

Si uite cum m-am trezit intrebandu-ma cat adevar este aici? Si atunci de ce mai facem cursuri de leadership? Ca sa aflam teoria la ceva ce nu putem dobandi sau nu suntem in stare sa aplicam?....
Cu siguranta ne este mai greu sau mai usor sa dobandim ceva sau sa ne dezvoltam intr-o anumita directie daca si natura ne ajuta putin, dar "leadership-ul" este doar la indemana celor care au charisma? Nu prea cred si oricum ca "om de resurse umane" nici n-as putea sustine ca invatarea nu este buna sau nu contribuie foarte mult la dezvoltarea ta ca individ.
Totusi multi se intreaba de ce ar participa la un astfel de curs, sau training, sau workshop, sau ... alegeti voi numele potrivit. Am fost la un curs de leadership si am incercat apoi sa vad cu ce m-a ajutat. Cred ca cel mai important lucru a fost ca m-am oprit o secunda sa-mi pun intrebari, sa analizez daca ceea ce fac si mai ales, cum fac, este menit sa lase ceva in urma, sa-si puna amprenta. M-am intrebat mai ales care este "motivatia" pentru care actionez intr-un anumit fel: "de ce-ul". Daca reusesti sa transmiti acest lucru (motivatia sau "the purpose") si sa-i faci pe ceilalti sa te urmeze, poti fi cu adevarat leader.
In concluzie, nu va asteptati la minuni! Jocurile, exercitiile si simularile de la orice training sunt doar un pretext pentru a te face sa iti pui intrebari si pentru a te indemna sa ai curiozitatea de a merge mai departe. Sunt doar pastila care iti da pofta de mancare. Dar asteptati-va, la un astfel de curs, sa fiti implicati, sa vi se trezeasca macar putin curiozitatea, sa vreti sa faceti mai mult, mai bine. The rest is up to you!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu