marți, 26 ianuarie 2016

Despre imaginatie si depasirea blocajelor

Ai avut momente in care stiai ca trebuie sau ceilalti se asteapta de la tine sa vii cu idei sau solutii care sa salveze situatia?
Ai avut momente in care ai simtit ca neuronii pur si simplu refuza sinapsele si scanteia genialitatii sau macar cea care sa demontreze o minima inteligenta, intarzie sa apara? 
Ai avut momente in care te-ai invartit in jurul tastaturii stiind ca ar fi bine sa incepi sa scrii, insa cuvintele potrivite te ocoleau cu obstinatie si refuzau sa se astearna pe foaia alba, prea alba....?
Dar momente in care luai la rand "to do" list-ul si gaseai un motiv perfect intemeiat pentru care sa nu te apuci de nici unul din lucrurile trecute acolo spre rezolvare?

Eu sigur da, am trecut prin astfel de faze. De mai multe ori. Si am cunoscut mai multe moduri de manifestare. Si de fiecare data simteam ca presiunea creste si stresul se acumuleaza si lucrurile devin din ce in ce mai dificile si pierd timp si si si .... panica. Uite asa, blocajul e gata. Pregatit sa-ti stea in cale cu hotarare si intarit de fiecare gand incoltit din bogata imaginatie de drame posibile si imposibile.

Ehehehe, fost, vazut, trait, si nu o data.

Doar ca, treptat vine intelepciunea (sper eu :)) de a nu te mai impotrivi si o iei catinel, si "cujeti":

Am obstacolul sau mai bine zis provocarea in fata. 
In loc sa ma iau la tranta cu el/ea sau sa imi imaginez diverse scenarii in care "nu pot" sa depasesc momentul, nu mai bine caut eu locul potrivit prin care pot sa trec paraul? 
Sau sa caut pietrele potrivite care sa ma sprijine la momentul potrivit in traversare? 
Sau, de ce nu, poate exista un pod, pe care pana acum poate nu l-am vazut pentru ca eram prea ocupata sa masor adancimea de la care sigur nu mai pot trece? 
Sau poate trebuie sa incep sa construiesc? 

Oricare ar fi din variantele astea, sigur nu poate fi nici pe departe scenariul cel mai pesimist pe care mi-l imaginez in cazul in care nu rezolv astazi, nu bifez acum, nu imi iese in urmatoarele minute sau ore.

Testat: cu cat te stradui mai mult, cu atat ideile/solutiile se incapataneaza sa nu vina. 

Asa ca relaxeaza-te, trage aer in piept, muta-ti gandul la altceva pentru a-ti schimba perspectiva si a castiga claritate, fa un lucru care iti place.

Si mai ales, ai incredere in tine si in contextele potrivite care iti vor da ocazia sa iti manifesti talentul! :)



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu