vineri, 15 ianuarie 2016

Despre recunostinta

"Iti multumesc", "apreciez mult ce faci pentru mine", "sunt recunoscator/recunoscatoare pentru...", "ma bucur mult pentru ca am urmatoarele persoane/lucruri in viata mea", "contezi foarte mult pentru mine"....si multe alte expresii care ar putea exprima recunostinta, apar mai rar sau mai des in vocabularul nostru zilnic.

De multe ori insa, vorbele raman nerostite si isi gasesc un locsor bine ferecat in mintea noastra unde, se aseaza confortabil sa hiberneze....si primavara care sa le descatuseze parca nu mai vine. Explicatiile sunt multe si le gasim rapid pentru a nu impartasi si a nu exprima recunostiinta. Mult mai rapid decat de a spune "apreciez" cu voce tare. Pentru ca.....si iarasi gasim o explicatie.

E timpul sa te opresti si sa-ti faci lista. Si apoi sa o graiesti.

Sunt recunoscatoare pentru ca am ocazia sa ma trezesc in fiecare dimineata si sa aud voci care imi raspund la mormaitul "buna dimineata" de dinainte de cafea, si pentru ca cineva invariabil imi spune: "du-te si fa-ti cafeaua.... apoi vorbim".

Sunt recunoscatoare pentru minunea care imi da lectii de viata surprinzatoare, pe care cateodata, mi-e si teama sa le recunosc, pentru ca par prea mari si importante pentru cati ani de intelepciune a strans. Surad de cate ori imi spune cat sunt de frumoasa, pentru ca inteleg ca suntem suflet langa suflet.

Sunt recunoscatoare pentru libertatea pe care o am de a face lucruri care imi plac, de a avea momente ale zilei in care sa gandesc, sa visez, sa stau, sa cred, sa citesc, sa vorbesc, sa ma zbat, sa ma zbucium, sa ma enervez, sa ma calmez, sa alerg, sa respir profund.

Sunt recunoscatoare pentru surprize, pentru emotii, pentru intrebari si raspunsuri, pentru rasete si pentru lacrimi, pentru ca stiu ca vin la mine cu un rost si eu doar trebuie sa le primesc si sa le traiesc si, cu ceva noroc, sa invat sa cresc prin ele.

Sunt recunoscatoare pentru prieteni care isi gasesc timp in toata nebunia alergaturii zilnice sa se opreasca sa ma intrebe ce fac.

Sunt recunoscatoare pentru vocea calda a mamei, pe care o simt ca se invioreaza ori de cate ori ma aude si pentru ca traieste cu mine, prin mine, in mine.

Sunt recunoscatoare pentru parintii care sunt inca acolo, asteptand o veste, un semn, o voce, un gand, o incurajare, o intrebare, o imbratisare si pentru ca isi gasesc in fiecare dintre ele, un motiv de bucurie.

Sunt recunoscatoare pentru ca simt caldura si frig, bucurie si durere, tristete si hotarire, incredere si indoiala.

Sunt recunoscatoare pentru ca pot vorbi, pot sa tac, pot sa cant sau sa dansez atunci cand vreau sau sa ma opresc atunci cand nu imi doresc sa fac nimic din toate astea.

Sunt recunoscatoare pentru lavanda care inca mai traieste in ghiveci si pentru trandafirii din gradina.

Sunt recunoscatoare pentru lucrurile inutile si pentru oameni pretiosi si buni, de care am avut si am parte in viata.

Sunt recunoscatoare pentru ca pot sa enumar atatea lucruri aici....si inca mai pot descoperi.

Incepe si tu lista ta de recunostinta, incet, cu rabdare si cu gandul ca nimic nu e prea marunt pentru a ajunge acolo! Adauga in fiecare zi un nou rand!

...dar mai ales, nu o lasa nerostita!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu